dimecres, 23 de desembre del 2015

Tòquio

Després de treballar el dia 22 agafem els avions que ens portaran cap a Japó. Ens despertem i ja hi som!

Arribem a Tòquio, ja només a l'aeroport comença l'aventura, arribar al centre d'aquesta enorme ciutat amb metro i trobar el hostel.
Amb el mapa a la mà i quatre indicacions ja hi som! Sí sí, ara sí que ja estem a Japó.

Tòquio, capital de Japó, es troba al centre est de la illa de Honshu, a la regió de kanto. Per a que us feu una idea l'àrea metropolitana de Tòquio té més de 35 milions d'habitants i és la més gran del món.

La ciutat és enorme, la gent és ben peculiar... callats, i intentant observar i copsar tot allò que ens envolta, agafem un parell de metros que ens porten fins al centre.
Ens instal·lem i sortim a buscar alguna cosa per sopar, el primer que ens sorpren són els seus supers on hi ha tot de menjar preparat, embalat, de mil formes, colors i gustos just només per escalfar i menjar. I així ho fem, provem els primers udon i ramen dels molts que vindran.

Els següents dies sortim a explorar la ciutat i les primeres sensacions són molt bones, és una ciutat enorme però on a petits raconets pots observar cultura tradicional mil·lenària barrejada amb els moderns edificis, una barreja que té un encant especial. Ens agrada, sí!

Recorrem els seus barris més famosos (tenint en conte que el que s'anomena ciutat de Tòquio en té 23): Asakusa i Ueno el casc antic de la ciutat, amb un temple centenari anomenat Senso-ji, un dels primers que varem visitar; Shibuya amb el seu espectacular pas de zebra, les multituds i llums de neó per tot arreu; Tsukiji on hi ha el mercat de peix més important del món amb unes tonyines que semblen monstres; Akihabara on hi ha els edificis enormes i les botigues més friquis de manga; Shinjuku ple de llums i més llums és on hi han les botigues d'aparells electrònics i informàtica, Nakano, Yanaka...

També visitem els espectaculars parcs que té la ciutat, les estacions de metro i tren que també són com petits, o a vegades enormes, centres comercials, mercats on hi venen de tot, però sobretot ens tornem bojos intentant provar el menjar típic d'aquest país que ens encanta!! Sushi per descomptat, sopa miso, edamame (mongetes verdes al vapor), algues de tot tipus (sobretot les nori), karaage (pollastre fregit amb soja i gengibre), tempura de verdures i gambes, tonkatsu (filet de porc arrebossat  tallat a trossets petits i acompanyat amb col i verdures), okonomiyaki (com una truita amb diferents ingredients barrejats i feta a la planxa al moment davant teu), yakisoba (fideus fregits amb verdures), yakitori (pinxos de pollastre a la planxa), gyozas ("empanadilles" de diferents ingredients, ens van recordar una mica als momos, però eren fregides), soba (fideus freds), ramen (fideus amb sopa), udon (fideus gruixuts), dorayakis (el menjar del Doraemon), matcha (té verd japonés, no ens agradava massa), sake (licor d'arròs), i un llarg etc.

I entre caminar, visitar, viatges amb metro, al·lucinar, menjar, provar coses noves, somriures intercanviats amb la seva gent tant amable i simpàtica...vam passar els tres primers dies al país.

Deixàvem la ciutat amb el primer tren bala dels molts que agafaríem, però no ens acomiadàvem ja que hi tornaríem els últims dies del nostre viatge.

En general les primeres impressions viscudes a la capital van ser molt positives i ens van carregar d'energia i ganes d'anar a visitar més a fons el país.